Sportweek week 32 2016

Posted on Posted in Training

De week sluit naadloos aan op vorige week. Vorige week is een pittige training serie ingezet, om te zien hoe het gaat met het herstel na inspanning. Deze week kwam daar het resultaat op. Wordt het al beter?

cadettencamp

Maandag

Na de duurloop van gisteren van 26 km door het zand ben ik deze morgen voor 6.00 uur al naar de zandvlakte gegaan. Wat een oase van rust is het op maandagochtend zo vroeg in het bos. Tot 8.15 gelopen, ik was zelfs thuis voordat mijn jongste wakker was. In al die tijd ben ik precies niemand tegen gekomen. Uiteindelijk heb ik 21 km gelopen. Het duurde even voordat ik op gang was. De vraag is of dat ligt aan het tijdstip of aan de training van de afgelopen twee dagen. Maar wel binnen 24 uur ruim 47 km gelopen door

Dinsdag

Deze dinsdag was het testdag. De test is heel simpel. Kan ik nog steeds mijn 160 kg deadliften na een warming up? Lukt dat niet, dan is het herstel niet goed genoeg in die korte tijd, lukt het wel, dan is er geen verval. En is het gelukt? Nou, trainer Huub is tevreden. Die is echt blij met mijn progressie en met mijn herstel. Ikzelf ben uiteraard zo trots als een hond met 7 lullen. Dit ziet er goed uit! Na afloop van de deadlift sessie nog even een korte sleepsessie gedaan. Ging ook goed.

Donderdag

Deze donderdag hebben we een pittige sleepsessie gedaan. Ook die gaan met sprongen vooruit. 6 sets gesleept met heel weinig rust. Bijna geen verval over die sessies heen. We zijn gestopt omdat met name de vorm niet goed meer was, maar conditioneel ging het heel goed. En hoelang duurt z’n sleep sessie nu eigenlijk? 6 keer 70 seconden met dus die korte rust ertussen. Maar het gevoel is maximaal en het was alsof mijn longen in de fik stonden!

De rest van de week heb ik geen trainingen meer gedaan. Vanaf donderdag is mijn voeding naar beneden gegaan vanwege een Ayahuasca ceremonie. Daarvoor mag je een aantal dagen slechts plantaardig eten en is het dus niet handig om zwaar te trainen. Ook wel lekker om een paar daagjes rust te hebben. Volgende week weer vrolijk verder met de training.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *